hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مانور ایمنی در برابر زلزله در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد 

به مناسبت روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر؛  

مانور ایمنی در برابر زلزله در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد 

 به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و با مشارکت کانون دانشجویی هلال احمر، دانشکده پردیس بین الملل دانشگاه و جمعیت هلال احمر استان گلستان مانور ایمنی و آمادگی در برابر زلزله به مناسبت روز جهانی هلال احمر در دانشکده پردیس بین الملل دانشگاه برگزار گردید. 

 موسی مهری کارشناس کانون های فرهنگی دانشگاه، با بیان ضرورت آموزش دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه جهت آمادگی در برابر زلزله و کاهش آسیب های جانی بر اثر بلایای طبیعی، گفت: به مناسبت روز جهانی هلال احمر؛ مانور ایمنی و آمادگی در برابر زلزله شامل: خروج اضطراری و پناهگیری صحیح، نحوه خروج مصدومین از محل آوار و احیاء مصدومین زلزله در دانشکده پردیس بین الملل دانشگاه توسط مربیان جمعیت هلال احمر آموزش داده شد. 
  
مهری افزود: در این مانور ابتدا مربیان جمعیت هلال احمر با حضور در دانشگاه، ضمن ارائه آموزش های مقدماتی، نکاتی را درباره اقدامات لازم در زمان وقوع حادثه بیان داشتند. در ادامه و با به صدا درآمدن آژیر خطر، دانشجویان شروع به تخلیه کلاس ها نموده و سپس در مکان مناسب و امن از پیش تعیین شده پناه گرفتند. در قسمتی دیگر از این مانور، دانشجویان با عملیات و نحوه خروج مصدومین از محل آوار و نحوه صحیح احیاء و نجات مصدومین آشنا شدند. 
 
 لازم به ذکر است در این مانور سگ های آموزش دیده زنده یاب هلال احمر نیز اقدام به جستجوی مصدومین فرضی از محل آوار زلزله نمودند. 
 
مهری، عنوان کرد: هدف از اجرای این مانور را کاهش آسیب های جانی در هنگام سوانح و افزایش تاب آوری و ارتقاء دانش و مهارت دانشجویان برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله و رفتار صحیح دانشجویان در مواجه با زلزله به شیوه اصولی دانست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد